Język angielski + Wiedza + Umiejętności + Wartości
Dla kogo? Dla dzieci, młodzieży, dorosłych.
Intensywność: 2 x tyg. 60 min,
2 x tyg. 80 min,
2 x tyg. 90 min
Liczba zajęć w roku szkolnym: od 60 do 68
Jeśli chcesz zdobywać wiedzę o świecie, a przy tym uczyć się języka angielskiego to ten kurs został stworzony dla Ciebie!
Tematyka zajęć w podręcznikach poszerza wiedzę o otaczającej nas rzeczywistości i pozwala lepiej rozumieć świat, uczy odpowiedzialności za siebie, innych ludzi oraz ekologii.
Kursy prowadzone są metodą CLIL (Content and Language Integrated Learning), która pozwala zintegrować naukę języka angielskiego z nauką o świecie.
Co CLIL oznacza w praktyce?
Jednym z podstawowych celów tradycyjnego nauczania jest zdobycie umiejętności językowych, aby można było prowadzić nieformalną komunikację poza klasą. Program nauczania nastawiony jest na poznawanie słownictwa i zagadnień gramatycznych, oraz rozwijania umiejętności mówienia, pisania, słuchania i czytania.
Po co wprowadzamy programy CLIL?
- Rozwój intelektualny
Człowiek ma obecnie dostęp do informacji 24 godziny na dobę. Nie akceptuje zasady ‘ żeby nauczyć się tu i teraz’, gdyż może wszystko sprawdzić w internecie. Na zajęciach z National Geographic Learning uczeń nieświadomie poznaje poszczególne dziedziny życia przy okazji nauki języka angielskiego.
- Motywacja
Udział w takich programach zwiększa zainteresowanie uczniów, co do treści przekazywanych na zajęciach, a uczniowie z większym zaangażowaniem podchodzą do zajęć.
- Rozwój kompetencji społecznych
Uczeń samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące procesu uczenia się. Dobrze przeprowadzona lekcje będzie także wspierała kompetencje informatyczne– samodzielne poszukiwanie informacji w sieci oraz kompetencje społeczne– praca w parach i w grupach.
- Rozwój umiejętności komunikacji
Uczenie się treści poprzez język będzie skuteczne, kiedy język będzie dostępny dla ucznia. Ucz się i używaj języka ucząc się!
Co kursanci pracujący z National Geographic Learning zyskują w praktyce?
– ćwiczą umiejętności publicznego prezentowania swoich prac i poglądów;
– budują pewność siebie w kontaktach z innymi ludźmi;
– rozwijają umiejętność współpracy i skutecznej komunikacji;
– uczą się odpowiedzialności za siebie, innych ludzi i za otaczający nas świat;
– budują otwartą postawę wobec innych, przy zachowaniu dumy ze swojego miejsca na Ziemi.
Podręczniki są skorelowane z poziomami CEFR (Common European Framework of Reference for Languages.).